+4 0749 689 355contact@blackcatmedia.ro...for things that make you purrrr.

Relatiile publice si procesul de comunicare. Definitii

Home / Comunicare / Relatiile publice si procesul de comunicare. Definitii

Relatiile publice si procesul de comunicare. Definitii

1.1 Definitii:

   Relatiile publice sunt functia manageriala distinctiva, care ajuta la stabilirea si mentinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciproca si la cooperarea dintre o organizatie si publicul ei[note]Apud. James E. Gruning, Todd Hunt, Managing Public Relations, 1984, p. 7.[/note]

Definitii ale scolilor de relatii publice:
   British Institute of Public Relations: “Relatiile publice sunt un efort deliberat, planificat si sustinut, de a stabili si de a mentine intelegerea reciproca dintre o organizatie si publicul sau.

   Deustche Public Relations Gesselschaft: relatiile publice sunt “efortul constient si legitim de a realiza intelegerea, de a stabili si a mentine increderea in randul publicului, pe baza unor cercetari sistematice“[note]Apud. D. L. Wilcox si colab., Public Relations. Strategy and Tactics, 1992.[/note]

   Din perspectiva managementului organizational, relatiile publice reprezinta “functia de conducere care evalueaza atitudinile publicului, apropie politicile si procedurile unui individ sau ale unei organizatii de interese publicului, planifica si executa un program de actiune pentru a castiga intelegerea si acceptarea publicului”[note]Apud. Simon L. Cutlip, Effective Public Relations, 1994, p. 3.[/note]

   Din perspectiva efectelor provocate de activitatea de relatii publice, “Relatiile publice presupun persuasiunea planificata pentru a schimba opinia publica nefavorabila sau pentru a intari o opinie publica, precum si evaluarea rezultatelor in vederea utilizarii lor ulterioare“[note]J. Peake, apud. James E. Gruning, Todd Hunt, Managing Public Relations, 1984, p. 3.[/note] Influenta relatiilor publice in aceasta situatie nu trebuie confundata cu manipularea; este un efort planificat de a influenta opinia publica prin buna reputatie si comportament responsabil, iar comunicarea se realizeaza bilateral, feedback-ul publicului tinta avand un rol esential.

   Din perspectiva comunicationala, relatiile publice apar ca o modalitate de comunicare intre o organizatie si publicurile sale; ele ii ajuta pe manageri sa cunoasca atitudinile publicului si sa poata lua decizii corecte; totodata ele ajuta publicul sa cunoasca specificul organizatiei si sa aiba incredere in aceasta.[note]Cristina Coman, Relatii Publice si Mass Media, 2009[/note]

Black Cat Media
Black Cat Media
Dezvoltare website-uri in Wordpress, platforme de e-shopping, copywriting, Social Media, SEO, marketing si comunicare. Toate aici, la Black Cat Media.
Recommended Posts
Contacteaza-ne

Trimite-ne un e-mail si-ti vom raspunde in cel mai scurt timp posibil. Multumim pentru vizita!

Start typing and press Enter to search

relatii publice PRservicii de comunicare si relatii publice